2013. szeptember 11., szerda

Zénó a mormogós! - Beszámoló Gyöngyi, az új ideiglenes tollából :)

Izgultam Zénó érkezése előtt, eddig csak saját kutyám volt és van, de a kutyaiskolán már számos kutyussal és gazdival foglalkoztam, de ez olyan más, mivel felelősséget vállalok egy előéletét nem igazán ismert, nem kölyök kutyusért.
Felkészültem minden jóra és rosszra,mivel a fajta nem ismeretlen számomra, két óriásom volt már.
Délután érkezett Zénó, az ivartalanítás után, kicsit meg volt zavarodva, hogy már megint mi történik vele, ide-oda viszik, új emberekkel kutyákkal találkozik, hol itt, hol ott éjszakázik.

Két öreg sheltie kutyámmal azonnal szembesült, akik érdeklődve fogadták, amit Zénó morgással viszonzott. Gyorsan körbe jelölte az udvart, ami jó nagy terület és bementünk a házba, ahová ő is bejáratos lesz, csak ehhez szépen kell viselkedni és a bejáraton kutyaajtót kell használni, jeleztem neki, hogy lassan meg is tanuljuk.

Amíg Vikivel a papírokat intéztük és kicsit beszélgettünk, nyugodtan feküdt a lábunknál, néha megsimiztem, amiért hálás tekintet volt a válasz, ha a kan kutyám közelített, morgással jelezte nemtetszését,a szuka nyugodtam megnézhette magának. Mikor négyesben maradtunk előkerült a virsli és amit kértem tőle,mindenben partner volt, tehát jutifalattal nagyon is motiválható!
 
Eljött az esti alvás ideje, az ágy mellé tettem egy pokrócot, hogy lefeküdjön, itt volt az első és eddig az utolsó komolyabb nézeteltérés a kanommal, mert neki is tetszett a hely. Persze Zénó nem engedte át! Nehezen aludtunk el, mert többször kellet rászólni, hogy a varratokat ne nyalogassa, de a napi megpróbáltatásnak az eredménye meglett és nyugodtan aludtuk hajnalig, amikor nekem dolgozni kellett mennem. Zénót külön zártam erre a délelőttre, de azóta együtt vannak, ha elmegyek itthonról, már a kutyaajtó is megy, de nem a kedvence.
Hétvégén sok teendő volt a kertben, mindenben segített és ott van a lábam alatt, nem fél fűnyírótól és kerti szerszámoktól, este még tűzijátékot is néztünk, lehet nem a kedvence, de nem volt benne félelem. Lakásban rendesen viselkedik, lehet házi munkát végezni mellette, nem nyúl semmihez. Amit sajnálok, hogy a kutya játékokhoz sem, de lehet ez változik, mert a labdáért elszalad, megfogja, de ki is köpi, mintha forró lenne. 
Emberekkel nagyon barátságos és nyitott,nem egy házőrző típus. Továbbra is megmormogja a kant,ha el megy mellette. Együtt esznek hárman, étvággyal nincs probléma, ha kinyalta a tányért, körüljárják egymásét, hátha van maradék. Suliba, sok kutya közé majd később megyünk, ha a műtéti seb már jobban gyógyult.
Jövő héten megyünk fodrászhoz.
  
Szerintem még sok mindent tanulhatunk, csak türelem kell és szeretet.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More